Reklamowa siła firmowych kalendarzy

Choć to dopiero połowa roku i latem mało kto myśli o zmianie kalendarza na nowy, niektóre firmy już zaczynają przygotowywać swoje projekty. Kiedy jest najlepszy czas na druk kalendarzy firmowych? Jak wybrać najlepszy rodzaj spośród tak szerokiej oferty?

Dla wielu osób kalendarz to po prostu sposób na orientację w czasie i pomoc przy planowaniu różnych wydarzeń. Jednak dla firm kalendarz to coś więcej – to cenny gadżet, który może pełnić funkcję prezentu dla klientów, a także (może przede wszystkim) nośnik reklamy. Jeśli prowadzisz firmę, koniecznie dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w druk kalendarzy.

Reklamowa siła kalendarza

Kiedy decydujemy się wydrukować ulotki dla firmy, to mamy nadzieję, że potencjalny klient zapozna się z jej treścią i zechce skorzystać z naszych usług lub kupić dany produkt. Jednak w przypadku materiałów, takich jak plakaty i ulotki, nie mamy pewności, że odbiorca zapamięta choćby nazwę firmy. Zwykle kontakt z materiałem reklamowym trwa najwyżej kilka sekund, więc trzeba się bardzo postarać, żeby zatrzymać uwagę odbiorcy.

W przypadku kalendarzy firmowych jest inaczej – niemal każdy z nas ma w domu kalendarz. Może wisieć na ścianie, na lodówce, stać na biurku lub leżeć w teczce obok dokumentów. Jego miejsce nie ma znaczenia – i tak każdy z nas spogląda na kalendarz przynajmniej raz dziennie. Jeśli obdarujemy klienta firmowym kalendarzem, będzie widział naszą reklamę każdego dnia. Na pewno zapamięta w ten sposób informacje, które na kalendarzu umieścimy.

Jest jeszcze jedna zaleta reklamowania firmy poprzez kalendarze – ludzie często obdarowują się małymi kalendarzami. Jeśli zaprojektujemy kieszonkowe, małe kalendarzyki, będziemy mogli dawać klientom po kilka sztuk. Ci z kolei przekażą malutki materiał reklamowy swoim bliskim, znajomym czy współpracownikom. Jak widać – korzyści z projektowania kalendarzy firmowych jest naprawdę sporo.

Druk kalendarzy – od czego zacząć?

Zanim zlecisz grafikowi projekt kalendarza firmowego, zastanów się, jaki powinien mieć format. Możesz wybierać spośród wielu rodzajów kalendarzy – różnią się między innymi ceną za wydruk i oczywiście rozmiarem. Jakie są najpopularniejsze rodzaje firmowych kalendarzy?

  • Kalendarze trójdzielne – bardzo popularne w biurach i innych miejscach pracy. Charakteryzują się trzema kalendariami ułożonymi jeden pod drugim. Aktualnie trwający miesiąc znajduje się w środku. Jest czytelny i widoczny nawet z większej odległości. Na samej górze kalendarza znajduje się miejsce na zamieszczenie reklamy firmy.
  • Kalendarzyki – małe kalendarze wielkości karty kredytowej lub wizytówki, mieszczą się nawet w portfelu. Idealne jako niezobowiązujący upominek dla klienta. Z jednej strony umieszcza się kalendarium, a z drugiej krótką reklamę firmy.
  • Kalendarz ścienny – jak sama nazwa wskazuje – umieszcza się go na ścianie. Takie kalendarze zwykle mają większy format (np. B2). Są czytelne i estetyczne, poza tym mają mnóstwo miejsca na reklamę firmy. Zazwyczaj kalendarium zajmuje pewną część strony, a na reszcie znajduje się grafika. Druk kalendarzy ściennych jest zwykle atrakcyjny cenowo.

Jak zaprojektować reklamę w kalendarzu?

Przedstawione powyżej propozycje to tylko część tego, co oferują nam drukarnie. Kiedy już wybierzesz format kalendarza, możesz zająć się projektowaniem treści reklamowych, które na nim umieścisz.

Najlepiej, jeśli aspektem graficznym zajmie się profesjonalny grafik. Warto jednak przemyśleć nie tylko grafikę – równie ważny jest tekst. Całość musi ze sobą współgrać i tworzyć sensowną reklamę miłą dla oka – w końcu na kalendarz patrzy się niemal codziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *