Projektowanie pudełek reklamowych

Pierwszą rzeczą, jaką widzimy jest opakowanie. Podczas dostawania prezentu, najpierw mamy pudełko. Następnie sprawdzamy, co kryje. Jednak opakowanie daje pierwsze wrażenie. ładnie i pomysłowo ukryty prezent dłużej utkwi w naszej pamięci, wywoła więcej emocji i wrażeń. Niekiedy zawartość nie jest już tak efektowna jak pomysłowe pudełko. Jeżeli chcemy zachęcić klienta do zakupu właśnie naszych produktów, musimy go odpowiednio zachęcić. Pudełka reklamowe mają na celu przykucie uwagi zarówno do zawartości, jak i firmy odpowiedzialnej za wykonanie.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim należy zacząć od tego do jakiej grupy odbiorców mają być skierowane pudełka reklamowe– czy będą to mamy w przedszkolu, emeryci, młodzież lub motocykliści. W zależności od grupy możemy próbować trafiać w gusta i zachęcać do skorzystania z naszych produktów. Wiadomo, że inny wzór, kolor i styl przykuje uwagę biznesmena a inny młodej mamy świeżo wkraczającej w macierzyństwo.

Kolejny etap

Gdy już wiemy kogo chcemy zainteresować tworzymy projekt. Ważne jest to, aby wzór był prosty a jednocześnie wyrazisty i zapadający w pamięć. Pięknie wykonane pudełko nie tylko wizualnie, ale też materiałowo posłuży jako ozdoba, ochrona dla naszych produktów a także nietypowa i ciekawa forma trafienia do potencjalnego klienta. Ważną zasadą jest również to aby nasz projekt nie był przesadnie przekombinowany, bo im więcej elementów tym trudniej podjąć decyzję. A zależy nam na tym, aby odbiorca nie musiał długo się zastanawiać i podejmować wielu decyzji podczas wybierania. Dlatego dobrym pomysłem jest zwrócenie się o pomoc do profesjonalnego grafika.

Wykonanie

Gdy mamy chwytliwy i konkretny projekt, musimy dobrać materiały do wykonania tak, aby pudełka reklamowe nie uległy zniszczeniu podczas transportu, przestawiania. Trwałe i solidnie wykonane pudełko będzie się kojarzyć z naszą firmą. Jeżeli klient zobaczy, że z pozoru błahe rzeczy są dobrze zrobione, będzie gotów zaufać nam w innych płaszczyznach jak usługi. Warto dbać o takie małe rzeczy, bo to właśnie one powodują, że ludzie pamiętają i lepiej kojarzą naszą firmę.